כש-The Legend of Zelda שוחרר ב-1986 לקונסולת ה-NES, הוא לא היה דומה לשום דבר שהגיימרים ראו לפניו. שוב, שיגרו מיאמוטו ונינטנדו היו מאחורי היצירה הזו, והפעם הם הביאו משחק ששילב חקר, פאזלים וסיפור עשיר בעולם פתוח – מושג שהיה חדשני לגמרי בזמנו. השחקן מגלם את לינק, גיבור צעיר בטוניקה ירוקה, שנשלח להציל את הנסיכה זלדה מהמכשף האפל גנון ולהשיב את שלושת חלקי ה"טרייפורס" – חפץ קסום שמייצג אומץ, חוכמה וכוח. המשחק הזה לא רק יצר זיכיון אהוב, אלא גם שינה את הדרך שבה אנחנו חושבים על משחקי וידאו.

חקר בעולם פתוח

מה שמייחד את The Legend of Zelda הוא החופש שהוא נתן לשחקנים. בניגוד למשחקים ליניאריים כמו Super Mario Bros., כאן לא היית מוגבל למסלול אחד. המשחק מתרחש בהיירול (Hyrule), עולם עצום מלא ביערות, הרים, מערות ומבוכים. השחקן יכול ללכת לאן שהוא רוצה, לגלות סודות, למצוא כלי נשק כמו חרב ומגן, ולאסוף רמזים מהתושבים המקומיים. המפה העצומה הזו הייתה מפתיעה במיוחד בהתחשב במגבלות הטכנולוגיה של ה-NES, והיא יצרה תחושה של הרפתקה אמיתית.

המשחק כולל תשעה מבוכים תת-קרקעיים, כל אחד עם מפה, מצפן ובוס ייחודי. כל מבוך דרש מהשחקן לפתור חידות, להילחם באויבים כמו סטלפוס (שלדים) וויזרובס (קוסמים), ולמצוא מפתחות שפותחים דלתות נעולות. הפריטים שמצאת – כמו הקשת, הבומרנג והפצצות – היו חיוניים להתקדמות, והשימוש בהם דרש חשיבה יצירתית.

 

הסיפור והאווירה

הסיפור של The Legend of Zelda היה עמוק יותר ממה שהיה מקובל במשחקים של שנות ה-80. גנון, הנבל, גנב את טרייפורס הכוח וחטף את זלדה, בעוד לינק נשלח לאחד את חלקי הטרייפורס של האומץ והחוכמה כדי להביס אותו. המשחק הגיע עם חוברת הוראות מפורטת שסיפרה את הרקע הזה, והוסיפה ממד של פנטזיה אפית לחוויה. המוזיקה של קוג'י קונדו, כמו הנעימה המלכותית של מסך הפתיחה, חיזקה את התחושה הזו של מסע גורלי.

חדשנות טכנולוגית

המשחק היה גם פורץ דרך מבחינה טכנית. הוא השתמש בסוללה פנימית כדי לשמור את ההתקדמות של השחקן – תכונה נדירה בזמנו. זה אפשר לשחקנים לחזור להרפתקה שלהם בלי להתחיל מחדש בכל פעם, מה שהפך את המשחק לנגיש יותר ומרתק לאורך זמן.

השפעה תרבותית

The Legend of Zelda השפיע על ז'אנר ה-RPG ועל משחקים כמו Final Fantasy ו-Dark Souls. הוא יצר זיכיון ענק שממשיך עד היום, עם כותרים כמו Breath of the Wild. עבור שחקנים של שנות ה-80, זה היה חלון לעולם של דמיון וגילוי.

סלי-רטרו עם צבעים חמים ופרטים עדינים, שמשלב את האסתטיקה של ה-NES עם תחושה מודרנית של הרפתקה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *